Ormanda Ölüm Yokmuş. Latife Tekin.

Ormanda Ölüm Yokmuş. Latife Tekin. Everest Yayınları, Üçüncü Basım, 2002.

Uzun yıllar ara verdikten sonra, birkaç yıl önce Unutma Bahçesi’ni okumuştum Tekin’in. Sonra Muinar’ı aldım okuma sırasına ama o okunmayı beklerken baktım elimde Ormanda Ölüm Yokmuş duruyor… Yer, zaman, karakterlerin fiziksel özellikleri gibi konuları hemen tümüyle okura bırakmış Tekin. Olay örgüsü sıkı değil, “action” yok, “sex” neredeyse yok. Sürükleyici de değil, çoğu okur için. Demek ki, sindire sindire okumak için güzel bir seçim olabilir! Emin ve Yasemin adlı iki ana karakter (yazar “arkadaş” olduklarını söylüyor), Yurt ve Zümrüt adlı iki yan karakter var. Emin ile Yasemin’in ayrı ayrı yaraları, bu yaralara farklı bakışları var… Yasemin, ayakları yere basanı (sanki, Latife Tekin’in sesi?)… Emin’in hayatla ilişkisi, “bitse de gitsek” çizgisine teğet… Uzun yürüyüşlerin geçtiği ormanı romanın başlıca karakterlerinden biri olarak saymamak haksızlık oldu sanırım; bunu düzeltmiş olayım: Bir de orman var; aynı anda hem gerçekliğin hem düşlerin parçası olan orman… Kitabın adındaki mişli geçmiş takısı, tatlı mı tatlı bir ironi…

Roman, beni tam içine aldığında, bir O. Henry öyküsünün son paragrafına gelmiş gibiydim; beklenmedik sonla biten öykünün… Sanırım, bu yakınlarda bir daha ve araya “reklam” almadan okumalıyım. Gene de, okurken -ders kitabı gibi!- o kadar çok satırın altını çizmişim ki! Bir tane alıntı yapmakla yetinmeye karar verdiğimde, seçimimi zorlaştırmış oldum.

“… insan bu kadar ince bir özenle yaşayıp mutlu olamıyorsa hayatta en yüksek değeri mutsuzluğa biçer, doğal olarak…”

Kitabın benim için yazılmış olduğunu, son sayfalarına geldiğimde birdenbire anladım. Biraz da bu yüzden fazla deşemiyorum; harakiri gibi olacak yoksa! Gene de şu kadarını söyleyim: Filmlerin başında geçen yaş sınırlaması ile ilgili bilginin benzeri romanlar için söz konusu olsa, Ormanda Ölüm Yokmuş’u 40 yaş üzerine tavsiye ederdim…

Tekin’in kitaplarının artık (2015) İletişim Yayınlarında çıktığını da not edeyim…

 

One thought on “Ormanda Ölüm Yokmuş. Latife Tekin.

  1. Pingback: Muinar. Latife Tekin. | Bulent Celasun's Blog

Leave a Reply

