İyiler, kötüler. Vatandaş deneyimleri.

Burada günlük yaşamda karşılaştığım iyi ve kötü alışveriş deneyimlerini, müşterisini adam veya aptal yerine koyanları, “helal olsun” veya “yazıklar olsun dedirtenleri yazacağım. Yazdıklarım bir kişinin işine yarasa ne ala!
—————————————————————————-

Triopo Arca-Swiss Type Release Plate

I have just received my Triopo Quick Release Plate (KB6939) which I intend to use for a Mamiya RB SD Pro camera (a very heavy medium format camera, if you have not heard about it yet). I am pleasantly surprised by the quality of the product and its packaging. Another surprise was the inclusion of a tripod head screw adapter of 3/8-16 type. This small item is necessary for mounting larger equipment on a tripod with a standard sized (1/4-20) screw head. Normally, these little thingies are bought separately. I am happy that this new, as yet small, company produces a decent product and sells it with a highly competitive price tag.

112 Acil. Ankara. Kocaman bir teşekkür!

Bu gün (29 Aralık 2011) çok yakın bir arkadaşım gözlerimin önünde kalp krizi geçirdi. Çağırdığım “112 Acil” ekibi dakikalar içinde yetişti. Son derece iyi eğitimli bir ekip olarak, mümkün olabilecek en hızlı biçimde (kimlik bilgileri ile bile oyalanmadan) arkadaşımın 20 – 25 dakika içinde çok iyi donanımlı bir hastanede, anjiyografi masasında olmasını sağladılar. Arkadaşımın tam tıkanan kalp damarındaki pıhtı eritildi ve damara stent kondu. Birkaç saat sonraki EKG’de kalpte geçirilmiş infarktüs bulgusu bile görünmüyordu! Tüm bu sürecin küçük bir kısmı şans… Büyük bir kısmı ise, bu tıkır tıkır işleyen sistemi düşünenlerin, tasarlayıp kuranların ve işletenlerin emeği… Sağlık çalışanlarının kolayca itilip kakıldığı günümüzde işini yapan görevlilere teşekkür etmek bile gereksiz geliyordur belki kimilerine… Ben, adlarını bilmediğim o 112 Acil ekibinin tüm üyelerine çok teşekkür ediyorum. Onların işlerine ve kendilerine olan saygısıyla gurur duyuyorum. Dilerim kendileri de zor günlerinde bu gün sundukları hizmet kadar iyisi ile karşılaşırlar… Sevgiyle…

http://www.Hepsikamera.com …… Uzak durun!

Bu siteden iki ay önce (19 Ekim 2011) iki ürün sipariş ettim. İkisi de stokta görünüyordu. Biri kısa süre sonra teslim edildi. İkinci ürün aradan bir ay (BİR AY) geçmesine karşın teslim edilmedi, gönderildiğine dair bir mesaj da gelmedi. Bunun üzerine iki hafta  (İKİ HAFTA) önce bir mesaj göndererek ürünün neden hala gönderilmediğini sordum. Şu anda sipariş vereli 8 haftayı geçti (SEKİZ HAFTA) üründen geçtim, mesajıma yanıt bile verilmedi. Siz siz olun, sitenin albenisine ve iddialarına kanıp (“Türkiyenin En Büyük Fotoğrafçılık Sitesi”) buradan alışveriş etmeyin! Beni çileden çıkaran ürünün hala gönderilmemiş olması değil (bu da rahatsız edici ve düşündürücü ama); tenezzül edip mesajıma yanıt vermemeleri. Müşteriyi adam yerine koymamanın daha iyi ölçütü var mı? (Mayıs 2012; hala tık yok!) Güncelleme (14 Kasım 2012): Sitenin adı var ama kendi yok; batmışlar, çekip gitmişler, yok olmuşlar… Şimdi kimleri dolandırıyorlar acaba?

Sini Börek (Ankara)… Nerede o eski börekler!

Yıllardır alışveriş ettiğimiz, tepsi ile börek aldığımız Sini Börek gittikçe büyüdü; üretim tesisini iki kattan fazla büyüttü; personeli kimbilir ne kadar arttı… Fiyatlarını (toptan fiyatına perakende) hep pastanelerin çook gerisinde tuttu… Su böreğinin içinde o kadar çok ve kaliteli peynir vardı ki insan bunu nasıl yapabildiklerine şaşıyordu… Buraya kadar tamam! Birkaç ay önce böreğin içinden un çuvalı ipi çıktı. Bu da kırk yılda bir olabilirdi ama hoş olmadı. Başka bir börekçiyi denedikten sonra yine Sini’ye döndük. Son birkaç börekte ise hamur eskisine göre kalın, malzeme ise neredeyse yarı yarıya azalmıştı. Kötü demek zor ama eskiyi epey arattığını söylemek gerek. Fiyatı düşük tutma gayreti iyi de, kaliteden ödün verdikten sonra ne anlamı kalıyor? (Kasım 2011)

Kamer İthalat…. Budur!

Aşağıda çalışmadığını belirttiğim ürünü (Aputure Trigmaster Plus) bu firmadan almıştım. Ebay v.b. sitelere göre (vergi, fatura, garanti eklendiğinden) fiyatları yüksek. Ancak, ürünün sorunlu olduğunu telefonda söylediğimde, Kamer Bey (benim aptal olup olmadığımı test etme gereği duymadan, kırmışsınızdır-bozmuşsunuzdur filan demeden) hemen “Bülent Bey, onu gönderin bakalım, size sorunsuz olanını gönderelim” dedi. Örnek tavır bu olmalı. Firma sattığı her ürünü (özellikle ufak tefek olanları) test edemeyeceğine göre, sorun olduğunda mırın kırın etmeden müşteriyi memnun etmeye çalışmalı. Kamer İthalat’tan mutlaka bir şeyler daha alacağım; markası Aputure olmayacak yalnız! Kamer Bey’i de doğru dürüst bir satıcı olduğu için kutluyorum. (Kasım 2011)

Aputure Trigmaster Plus….. Never ever!
Bu, yakın zamanda aldığım bir flaş tetikleyicinin markası. Kusuru, çalışmıyor olması! Üretici firmaya mesaj attığımda hemen yanıt verip sorunla ilgilendiler. Sonra, biraz daha açıklama istediler. Ürünü aldığım yere geri vermeyi (bakınız yukarıdaki madde) düşündüğümü söyleyince tutumları değişti. “Bir de fotoğraf gönderin” dediler. Gönderdim. Sonraki mesajda, “sizin sorun tam olarak neydi, bir daha anlatsanız” dediler!. Üşenmedim anlattım, aygıtın çalışmadığını yazarak. Bir daha arayıp sormadılar!!!
Benim önerim bu markadan uzak durmanız olacak. Aynı marka bir de çalışan ürün almıştım (Trigmaster alıcı ve verici, “plus” değil). Hesapta, bunlar birbiri ile uyumluydu. İlk çekimlerde bir kararsızlık, gariplik, bazen çalışmama gibi durumlar oldu. Zaman ayırıp analiz edince buldum: Firmanın duyurduğunun aksine, Pentax makinelerde tetikleyicinin desteklediği senkron hızı 1/60 saniye! Firma 1/250’yi desteklediğini söylüyor. Denediğim Pentax K20D ve Pentax K5 makinelerin flaş senkronizasyon hızı 1/180 saniye. Dolayısıyla, Aputure marka, “arızalı olmayan” set pratik olarak hiç de kullanışlı değil. Özellikle açık havada 1/60 senkron hızı ile kullanım pek mümkün değil. Gecekondu ve yalancı bir firma. Uzak durmanızı bir kez daha öneriyorum.  Gelişme : Firma mesajıma yanıt olarak, aslında Pentax’ı desteklemediklerini (farkettiklerini!), Pentax uyumlu ifadelerini sitelerinden kaldıracaklarını söyledi! (Kasım 2011)

Garanti Bankası…. Hayret!
Hem kurumsal hem kişisel müşterisi olarak çok uzun yıllardır çalıştığım banka. Yakın zamana kadar tıkır tıkır işleyen bir İnternet şubesi… Bu da kredi kartı bilgilerime girmek istediğimde karşıma çıkan mesaj:

Screenshot

Gene bekleriz!

Kartımı kullanabiliyorum ama özelliklerini göremiyor ve değiştiremiyorum! (İnternet alışverişine izin verip vermemek, ödeme tarihini değiştirmek gibi). Bu mesajdan kurtulmak için telefon bankacılığını ve internet şubesini üçer kez aradım. Müşteri temsilcimle 3 kez görüştüm. Haklı Müşteri Hattına bu işin bir türlü çözülemediğini bildirdim. Onlardan gelen mesajda telefon bankacılığını ve internet şubesi destek hattını aramam, gerekirse müşteri temsilcimle görüşmem söylendi; sanki mesajımı okumamış gibiydiler! Müşteri temsilcim durumu ilgililere bildirdiğini söyledi. Sonuç? İBir yıla yakın süredir bu mesaj karşımda duruyor. Yalnızca PES diyebiliyorum! Bu büyüklükte banka, ödüllü bir altyapı, tüm ilgililerle defalarca temas, şikayet ve sonuçta sıfıra sıfır elde var sıfır… Üzüldüm; kızdığımdan da çok… (Ekim 2011’de başlayan bu sorun kimbilir kaçıncı girişimimden sonra Mart 2013’de çözüldü; 3 yıl bile olmadan!)

Leave a Reply

