Neşeli Hayat / A Cheerful Life

Yılmaz Erdoğan’ın senaryo yazarı ve yönetmeni olduğu bu film bana Çağan Irmak’ın “Babam ve Oğlum”unu anımsattı. Konusu, geçtiği yer, oyuncu kadrosu ve yönetimi çok farklı olan bu filmlerin ortak yanı neydi acaba? Sanırım; içtenlikleri, bizdenlikleri ile, abartıları ve kimi zaman yandan dolaşmaları ile tam ortalama bizi, ortalama bize anlatmaları. Bunu, aksamayan bir senaryo, iyi oyunculuk ve seyri kolaylaştıran bir yönetim ile yapmaları da benzeşiyor. (Bugünlerde “BİZ” olmakta ne denli zorlandığımızı, çözülme öncesi bir dönemin korkularını, endişelerini yaşadığımızı anımsatırım). Küçük ve güzel bir öykü, çok başarılı bir senaryo, bir arada oynamayı benimsemiş oyuncular, konuya yakışan mekanlar ve oynamayı/izlemeyi kolaylaştıran bir yönetim… Yılmaz Erdoğan’ı bu temiz, içten, boyundan büyük mesajları sezdirmeden insanın içinde oluşturan filmi için kutluyorum. Katkısı olan tüm sinema emekçilerini de… Filmin mutlaka bir eksiğini söylemek gerekiyorsa, şunları söyleyebilirim: Pek az “action” içeriyor. Yoğun, duygusal ve düşündürücü anlatımın yer yer biraz daha fazla gerilim içermesi daha çok sayıda seyirciyi sarabilir.

Bundan önce izlediğim Hollywood yapımı 2012, hiçbir bakımdan “bizim” Neşeli Hayat ile aynı sınıfta değil. Gene de söylemeden edemeyeceğim; o filmde geçen zamanımı yitik sayıyorum; Neşeli Hayat’ın her sahnesi için kardeşlerimi öpüyor ve tekrar kutluyorum. Dilerim, emeklerinin karşılığını -hiç değilse- övgü ve beğeni olarak alırlar…

Leave a Reply

