Yazma Arzusu / The Urge To Write

Okunma arzusundan bağımsız bir yazma arzusu olabilir mi? “Elbette” diyesim geliyor bu satırları yazarken; şu an yalnızca yazmak istiyorum. Sözcüklerin aklımdan dökülüp karşımda yerlerini almalarını izlemek yetiyor…
Durup düşününce, o kadar da emin olmadığımı görüyorum. Bir gün ben bile okumayacaksam, yazmak niye? Acaba yazmak -okuyacak olanlar beni bağışlasın- çiş yapmak, dışkılamak gibi bir eylem mi; yapılması zorunlu olan, yapılırken bizi rahatlatan, hep yapılacak olan ve bir daha dönüp bakılmayan? Belki, “okunsun” diye yazılanlar böyle değildir. Ama, insan yazarken nasıl emin olabilir okunsun diye mi, rahatlamak için mi yazdığından?

Okunma arzusundan bağımsız bir yazma arzusu olabilir mi? “Elbette” diyesim geliyor bu satırları yazarken; şu an yalnızca yazmak istiyorum. Sözcüklerin aklımdan dökülüp karşımda yerlerini almalarını izlemek yetiyor…

Durup düşününce, o kadar da emin olmadığımı görüyorum. Bir gün ben bile okumayacaksam, yazmak niye? Acaba yazmak -okuyacak olanlar beni bağışlasın- çiş yapmak, dışkılamak gibi bir eylem mi; yapılması zorunlu olan, yapılırken bizi rahatlatan, hep yapılacak olan ve bir daha dönüp bakılmayan? Belki, “okunsun” diye yazılanlar böyle değildir. Ama, insan yazarken nasıl emin olabilir okunsun diye mi, rahatlamak için mi yazdığından?

Leave a Reply

