Ölümcül Oyun / Sleuth

Ölümcül Oyun
Yöneten: Kenneth Branagh
Oyuncular: Michael Caine, Jude Law.
Senaryo: Harold Pinter
Orijinal oyun: Anthony Shaffer
Başarılı bir tiyatro oyunundan uyarlanan bu film ikinci kez çevriliyormuş. İlkinde M. Caine şimdi J. Law’ın oynadığı roldeymiş (öteki rolde de Laurence Olivier). Yönetmen de tiyatro kökenli. Hem iyi oynadığı filmler var, hem de iyi yönettiği. Bunca yetenek bir arada olunca, filmin kötü olması pek mümkün değil. Gerçekten de, iki kişinin konuşmalarına, yüz ifadelerine ve jestlerine dayanan bir film için yeterince gerilim, hatta şiddet içeriyor. Sonunda da bir tiyatro oyunu gibi bitiyor. Oyunculuklar çok iyi. Michael Caine hayranı olduğum için onu biraz kolay beğeniyor olabilirim ama!.. Yönetmen ne kadar başarılı değerlendirmeyi bilemiyorum. Ancak, senaryo -belki de filmi daha akıcı kılma endişesiyle- oyundan epey kırpmış diye düşündüm. Oyunu görmedim ama, diyalogların daha “dolu” olmasını beklediğim için böyle yorumluyorum. Aşk, kıskançlık, kibir ve aşağılanma üzerine bir film.
Olağanüstü değil. Kötü de değil. Bu kadarı yeter mi?

Ölümcül Oyun

Yöneten: Kenneth Branagh

Oyuncular: Michael Caine, Jude Law.

Senaryo: Harold Pinter

Orijinal oyun: Anthony Shaffer

Başarılı bir tiyatro oyunundan uyarlanan bu film ikinci kez çevriliyormuş. İlkinde M. Caine şimdi J. Law’ın oynadığı roldeymiş (öteki rolde de Laurence Olivier). Yönetmen de tiyatro kökenli. Hem iyi oynadığı filmler var, hem de iyi yönettiği. Bunca yetenek bir arada olunca, filmin kötü olması pek mümkün değil. Gerçekten de, iki kişinin konuşmalarına, yüz ifadelerine ve jestlerine dayanan bir film için yeterince gerilim, hatta şiddet içeriyor. Sonunda da bir tiyatro oyunu gibi bitiyor. Oyunculuklar çok iyi. Michael Caine hayranı olduğum için onu biraz kolay beğeniyor olabilirim ama!.. Yönetmen ne kadar başarılı değerlendirmeyi bilemiyorum. Ancak, senaryo -belki de filmi daha akıcı kılma endişesiyle- oyundan epey kırpmış diye düşündüm. Oyunu görmedim ama, diyalogların daha “dolu” olmasını beklediğim için böyle yorumluyorum. Aşk, kıskançlık, kibir ve aşağılanma üzerine bir film.

Olağanüstü değil. Kötü de değil. Bu kadarı yeter mi?

Leave a Reply

